Naszym marzeniem było zawsze latanie
Celem koła jest popularyzacja lotnictwa wśród uczniów Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynachoprzez organizację szkoleń szybowcowych, samolotowych, spotkań z osobami związanymi z lotnictwem (m.in. Tomasz Kawa oraz Antoni Tomiczek), wycieczek do miejsc związanych z lotnictwem (m.in. WSOSP w Dęblinie oraz Centrum Lotnicze PWSZ w Chełmie). Koło lotnicze funkcjonuje tylko dzięki ludziom, którzy taką pasję posiadają. Dzięki współpracy Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach Aeroklubem ROW Rybnik, a później firmą BB Aero możliwe jest kształcenie naszej młodzieży w pilotażu szybowcowym. Młodzież otrzymuje możliwość skorzystania z bezpłatnego podstawowego przeszkolenia szybowcowego. Uzyskana licencja szybowcowa pozwala na dalsze doskonalenia tej umiejętności w aeroklubie lub uczelni wyższej. Sporo naszej młodzieży dostało się na uczelnie kształcące w branży lotniczej. Uczestniczenie w zajeciach Koła Lotniczego dostarcza młodzieży wiele nowych wiadomości jak i umiejętności oraz uczy racjonalnego gospodarowania czasem tak, aby nie odbiło się to negatywnie na nauce. Nasze doświadczenia pokazują jedynie pozytywny wpływ naszego koła na wyniki w nauce jej uczestników. Nie da się ukryć, że do koła zapisują się uczniowie z bardzo dobrymi wynikami w nauce i takie utrzymują do zakończenia edukacji w naszej szkole.
Mateusz Kowalik - wspomnienia z lotów
Przed pierwszym lotem w życiu, ogarniał mnie wielki strach, ale ciekawość i żądza wrażeń była mocniejsza. Instruktor zafundował mi niezłą dawkę adrealiny rozpoczynając od bardzo ostrego startu za tzw. windą. Następnie wzniósł się w kominie o parę set metrów i zrobił parę mocnych przeciągnięć, lekki korkociąg i ranwers. Po całym locie uświadomiłem sobie jak bardzo lubię po ziemi chodzić, a to był dopiero początek drogi...
Dopiero po pierwszym locie samodzielnym odczułem wielką ulgę od stresu oraz uświadomiłem sobie, że jest ono prostsze niż jeżdżenie autem.
Dołączam w galerii parę zdjęć i filmów.
Pierwszy lot "puchaczem" wyprawa na termikę termikę i korkociągi do zadania A4 - sytuację awaryjną w locie. Wywróciło mną mocno nie wiedziałem gdzie jest góra a gdzie dół.
Podejście do zadania A5 - sytuację awaryjną podczas startu. Na filmie znajduje się sytuacja awaryjna B. Przerwanie ciągu na 150[m].
Pierwszy lot termiczny, razem z instruktorem wykorzystaliśmy znikome wtedy kominy termiczne. Był u mnie wyczuwalny nie pokój, gdyż kominy termiczne dostarczają bardzo specyficznych doznań, nie odczuwalnych nigdzie indziej.